Eldragning och reglageklump

Det går sakta framåt med motorcykelbygget. Nu har jag iallafall fått riva loss halva elsystemet under tanken och ersatt det med mitt eget, vilket blev riktigt bra om jag får säga det själv:

newelec

En 6-ledare går från navtornet och hela vägen bak till luftburken med allt kablage som behövs för baklyktorna. En treledare går ner till kontakten under tanken med manövrering för startmotor, dödare och tuta. Det är allt som behövs från navtornet.

elec1

ICO, originalinstrument och GPS har blivit monterade med diverse matningsspänningar, sensorkablage och fjärrstyrningar. När jag bytte ut mina två sensorkablar mot en fyrledare insåg jag snabbt varför ena trippmätaren bara fungerat sporadiskt. När jag skar loss krympslangen från sensorn trillade båda kablarna av. Det har varit lite bristfällig kontakt – minst sagt – men nu är det åtgärdat! Kablaget ser helt okej ut nu, inte alls det ormbo som fanns tidigare:

elec2

Nu börjar det vara dags för styrreglage, och eftersom att tryckknapparna kommit för länge sedan så var det bara att löda ihop kalaset..

reglage1

Det ser lite trevligt ut med olika färger på knapparna. Denna reglageklump gav bra mycket bättre plats för invändig kabeldragning, och med dragavlastning för utgående kablage är det helt perfekt! Även härifrån går en 6-ledare och en 3-ledare, som är kontakterade för att passa i elektroniklådan:

kontakt1

Ser riktigt proffsigt ut när man monterar dem:

kontakterNu måste jag bara få fast klumpen ordentligt på styret och testa funktionen, fjärren för ICO:n ska på plats den med.

testmountDet satt rosa plast i skrivaren när jag testade skriva ut hållaren till rb-remoten, och vaddå, det funkar ju! 😉

 

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Säkerhetsfråga * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.