Ny framvagn, Polaris RMK

Nu har jag äntligen fått tummen ur och fräst nya bussningar till framvagnen till Polarisen. Efter kraschen i vintras har jag köpt en ny Pro-RMK framvagn på 39″, alltså lite smalare än de 42″ som fanns där tidigare, men när jag skulle byta visade det sig att bussningarna var tejpade för att passa, vilket jag antog betydde att de var slut.

Så jag mätte upp måtten på den gamla framvagnen, och fräste nya bussningar som passade..

Photo-2015-06-26-14-20-58_100816st bussningar och 8 mellanstycken tog ungefär en kvart att fräsa ut, det är tacksamt att fräsa i plast! 😉

Testmonterade dessa i gamla framvagnen och det passade perfekt, men när jag så skulle sätta bussningarna i Pro-RMK framvagnen så gick de inte in! Det visar sig att nya framvagnen har tightare monteringshål, och det är troligen en liknande framvagn som förra ägaren haft, för de gamla bussningarna – när jag tagit bort tejpen – passade som ett smäck i den nya framvagnen.. bortkastad fräsning mao, men men..

Monterade dit A-armarna och fick gänga upp hålen för stötdämparinfästningen, då det verkar vara M8 på Pro-RMK medan det är M10 på Assault..

Photo-2015-06-26-16-04-54_1009

Fort vare gjort att slänga på andra sidan med..

Photo-2015-06-26-16-59-21_1010

Nu behöver jag bara skaffa lite M10x50 med insexskalle för att kunna fästa de övre A-armarna i spindeln, och sedan mäta in och korta av styrstagen, så kan vi ställa undan skotern för sommaren sen, i väntan på kallare väder.

Photo-2015-06-26-16-59-29_1011

Riktigt nice att ha en framvagn som inte glappar nåt kopiöst mycket!

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Säkerhetsfråga * Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.